Zorg

Het medisch specialisme dermatologie wordt door Centrum Oosterwal in de volle breedte uitgevoerd. Ten aanzien van de heelkunde worden met name veneuze chirurgische en dermato-chirurgische ingrepen uitgevoerd.

➜ Dermatologie
➜ Flebologie
➜ Teledermatologie
➜ Pathologie
➜ Veneuze chirurgie
➜ Samenwerking zorginstellingen

De artsen

‘Behandel mensen zoals je zelf ook behandeld wilt worden’, is het motto van ons enthousiaste team van artsen en verpleegkundigen. Alle artsen zijn integere professionals met een eigen specialisme. De samenstelling van het medische team maakt een multidisciplinaire aanpak mogelijk.

dr. Rob C. Beljaards
Beate Böhmer
Dr. Jan Bosma
Hanneke Bouten
Dr. Elian E.A. Brenninkmeijer
Virginie van Bronckhorst
Jeroen R.J. Edelbroek
Celine A.M. Eggen
Menno T.W. Gaastra
Adinda D. van Ginkel
Willemijn S. Hovius
Dr. Daniel J. Kadouch
Claudia S. Leichtenberg
Michael C. Mooij
Pascal Pronk
Dr. Jasper I. van der Rhee
Frans G. Rosweide
Michiel A. Schreve
Dr. Hansje-Eva Teulings
Dr. Darryl C.K.S. Tio
dr. Çağdaş Ünlü
Dr. Clarissa van Vlijmen-van Keulen
Casper O. van Waveren-Hogervorst

Klanttevredenheidsonderzoek

Om de waardering van de patiënten over onze diensten te meten, wordt er een continu klant- tevredenheidsonderzoek uitgevoerd. 

Op 13 maart 2020 is een nieuw systeem, genaamd Insight, uitgerold om de patiënttevredenheid te meten. Dit nieuwe systeem is in gebruik genomen om de respons te verbeteren en ook om makkelijker mensen uit te kunnen nodigen om reviews te schrijven op openbare platformen zoals Zorgkaart Nederland. Deze platformen worden veelvuldig (en steeds vaker) door patiënten gebruikt om zich te laten informeren over een zorgverlener. Op zorgkaart Nederland is ons gemiddeld cijfer over 2020 een 9.1 (n=219).

Met het nieuwe systeem is het ook mogelijk om gebruik te maken van parameters, zoals locatie en arts zonder dat de patiënt hier zelf iets voor hoeft te doen. Daardoor is de betrouwbaarheid van de reviews ook nog meer omhoog gegaan.

Het beantwoorden van het digitale klanttevredenheidsonderzoek is erg eenvoudig. Patiënten krijgen na een bezoek aan Centrum Oosterwal een e-mail toegezonden. Door de link aan te klikken kunnen de vragen meteen worden beantwoord, welke daarna geanonimiseerd  verwerkt worden. Uiteraard dient de patiënt vooraf zijn/haar toestemming te verlenen voor het gebruik van het e-mailadres. 

22%
Response op Insight, het nieuwe systeem om patiënttevredenheid te meten
8
Score voor het aanbevelen van Centrum Oosterwal bij dezelfde ziekte of gezondheidsklachten door patiënt
9,1
Gemiddeld cijfer op Zorgkaart Nederland

Conclusie
De totale respons bepalen is momenteel lastig, omdat het jaar opgesplitst is in twee systemen. Insight heeft een respons van 22% op de vragenlijsten. Echter in dezelfde mail met de uitnodiging staat ook een link om een review te schrijven op Zorgkaart Nederland. En dat is momenteel nog niet meegenomen in de respons. Wellicht maken patiënten de keuze om alleen op Zorgkaart Nederland een review achter te laten. De 22% respons op de uitnodiging valt in dat geval hoger uit, maar is nu nog niet meetbaar. Er wordt aan gewerkt om dit volgend jaar wel mee te nemen.

De medische behandelingen zijn van een goede kwaliteit getuige de constante positieve beoordelingen. 96% van de patiënten geeft aan grotendeels of helemaal vertrouwen te hebben in de deskundigheid van de zorgverlener waarvan ruim 87% aangeeft helemaal vertrouwen te hebben. Ruim 90% ervaart dat er goed geluisterd wordt door de arts, waarvan 81% vindt dat er helemaal goed geluisterd wordt.  

Dit mag ook worden gezegd over onze organisatie, de kliniek wordt ervaren als zijnde patiëntvriendelijk en efficiënt, waarbij de behandeling in de kliniek als vlot en prettig wordt beschouwd. 96% van de patiënten ervaart de balie afhandeling goed tot zeer goed, 92% van de patiënten ervaart de telefonische afhandeling goed tot zeer goed en 79% van de patiënten heeft geen of een maximale wachttijd van 10 minuten in de wachtruimte. 82% van de patiënten heeft deze wachttijd als goed tot zeer goed ervaren. 

De belangrijkste kernpunten van Centrum Oosterwal; de kwaliteit van zorg en de persoonlijke behandeling van patiënten, zijn nog steeds op een hoog niveau, hetgeen mede is terug te vinden in de waarderingen van de patiënten.

Zonder concessies te doen aan de hoge kwaliteit van geleverde zorg, waarbij de patiënt te allen tijden centraal staat, is de wijze hoe Centrum Oosterwal zorg verleent een verrijking van de medische zorg in Noord-Holland.  

Wetenschappelijk onderzoek

De specialisten van Centrum Oosterwal zijn altijd bezig met nieuwe ontwikkelingen en bevindingen naast hun dagelijkse werkzaamheden.

Wetenschappelijk onderzoek
➜ Publicaties