Patiënttevredenheidsonderzoek
Patiënttevredenheid wordt doorlopend digitaal getoetst. Patiënten krijgen na een bezoek aan Centrum Oosterwal een e-mail toegezonden. Het beantwoorden van het digitale patiënttevredenheidsonderzoek is erg eenvoudig. Door de link aan te klikken kunnen de vragen meteen worden beantwoord, welke daarna geanonimiseerd verwerkt worden. Uiteraard dient de patiënt vooraf zijn/haar toestemming te verlenen voor het gebruik van het e-mailadres.
Dit dashboard wordt gemonitord en geanalyseerd door het kwaliteitsteam. Die analyse laat zien dat patiënten onze medische zorg als goed tot zeer goed ervaren. We vragen hierin (conform de ZKN eisen) onder andere naar gezamenlijke besluitvorming, betrokkenheid bij de behandeling en voorlichting. Daarnaast nemen wij alle opmerkingen van patiënten ter harte en bij trends zullen wij maatregelen nemen. Patiënten roemen onze zorgverleners om hun bejegening, betrokkenheid en vakkundigheid. Verbeterpunten die patiënten aandragen betreffen de tijd die wordt genomen door de arts en het onvoldoende ontvangen van voorlichting over behandeling en nazorg.
Wij hebben daarnaast ook zicht op de tevredenheid van verwijzers door proactief relatiemanagement (bij- en nascholing huisartsen). Op deze wijze kunnen wij aan de verwachtingen van patiënten en indirect hun verwijzers voldoen.