Zorg

Het medisch specialisme dermatologie wordt door Centrum Oosterwal in de volle breedte uitgevoerd. Ten aanzien van de heelkunde worden met name veneuze chirurgische en dermato-chirurgische ingrepen uitgevoerd.

➜ Dermatologie
➜ Flebologie
➜ Teledermatologie
➜ Pathologie
➜ Veneuze chirurgie
➜ Samenwerking zorginstellingen

De artsen

‘Behandel mensen zoals je zelf ook behandeld wilt worden’, is het motto van ons enthousiaste team van artsen en verpleegkundigen. Alle artsen zijn integere professionals met een eigen specialisme. De samenstelling van het medische team maakt een multidisciplinaire aanpak mogelijk.

Joost A. Bekken
dr. Rob C. Beljaards
Beate Böhmer
Dr. Jan Bosma
Hanneke Bouten
Dr. Elian E.A. Brenninkmeijer
Charlotte Chandeck
Jeroen R.J. Edelbroek
Celine A.M. Eggen
Menno T.W. Gaastra
Adinda D. van Ginkel
Irene J.M. Holtslag
Willemijn S. Hovius
Dr. Daniel J. Kadouch
Claudia S. Leichtenberg
Michael C. Mooij
Pascal Pronk
Dr. Jasper I. van der Rhee
Frans G. Rosweide
Michiel A. Schreve
Dr. Hansje-Eva Teulings
Dr. Darryl C.K.S. Tio
dr. Çağdaş Ünlü
Dr. Clarissa van Vlijmen-van Keulen
Casper O. van Waveren-Hogervorst

Klanttevredenheidsonderzoek

Om de waardering van de patiënten over onze diensten te meten, wordt er een continu klant- tevredenheidsonderzoek uitgevoerd, genaamd Insight. 

Dit systeem is in 2020 in gebruik genomen om de respons te verbeteren en ook om makkelijker mensen uit te kunnen nodigen om reviews te schrijven op openbare platformen zoals Zorgkaart Nederland. Het aantal reviews op Zorgkaart Nederland is dan ook meer dan verdubbeld ten opzichte van 2020: 455 reviews in 2021 en 219 reviews in 2020. Het gemiddelde cijfer over 2021 is gelijk gebleven aan 2020, een mooie 9.1.

Met Insight is het ook mogelijk om gebruik te maken van parameters, zoals locatie en arts zonder dat de patiënt hier zelf iets voor hoeft te doen. Dit maakt het invullen voor de patiënten gemakkelijk en de betrouwbaarheid beter.

Het beantwoorden van het digitale klanttevredenheidsonderzoek is erg eenvoudig. Patiënten krijgen na een bezoek aan Centrum Oosterwal een e-mail toegezonden. Door de link aan te klikken kunnen de vragen meteen worden beantwoord, welke daarna geanonimiseerd  verwerkt worden. Uiteraard dient de patiënt vooraf zijn/haar toestemming te verlenen voor het gebruik van het e-mailadres. 

22%
Response op Insight, het nieuwe systeem om patiënttevredenheid te meten
7.9
Score voor het aanbevelen van Centrum Oosterwal bij dezelfde ziekte of gezondheidsklachten door patiënt
9,1
Gemiddeld cijfer op Zorgkaart Nederland

Conclusie
De patiëntevredenheid is stabiel. De medische behandelingen zijn van een goede kwaliteit getuige de constante positieve beoordelingen. De cijfers van 2021 zijn vrijwel gelijk aan die van 2020. 95% van de patiënten geeft aan grotendeels of helemaal vertrouwen te hebben in de deskundigheid van de zorgverlener waarvan ruim 86% aangeeft helemaal vertrouwen te hebben. Ruim 90% ervaart dat er goed geluisterd wordt door de arts, waarvan 80% vindt dat er helemaal goed geluisterd wordt.  

Dit mag ook worden gezegd over onze organisatie, de kliniek wordt ervaren als zijnde patiëntvriendelijk en efficiënt, waarbij de behandeling in de kliniek als vlot en prettig wordt beschouwd. 95,4% van de patiënten ervaart de balie afhandeling goed tot zeer goed, 91,3% van de patiënten ervaart de telefonische afhandeling goed tot zeer goed en 80% van de patiënten heeft geen of een maximale wachttijd van 10 minuten in de wachtruimte. 83% van de patiënten heeft deze wachttijd als goed tot zeer goed ervaren. 

De belangrijkste kernpunten van Centrum Oosterwal; de kwaliteit van zorg en de persoonlijke behandeling van patiënten, zijn nog steeds op een hoog niveau, hetgeen mede is terug te vinden in de waarderingen van de patiënten.

Zonder concessies te doen aan de hoge kwaliteit van geleverde zorg, waarbij de patiënt te allen tijden centraal staat, is de wijze hoe Centrum Oosterwal zorg verleent een verrijking van de medische zorg in Noord-Holland.  

Wetenschappelijk onderzoek

De specialisten van Centrum Oosterwal zijn altijd bezig met nieuwe ontwikkelingen en bevindingen naast hun dagelijkse werkzaamheden.

Wetenschappelijk onderzoek
➜ Publicaties